De SmartAlarm checkup lijst
Wil je controleren of je alarmsysteem nog goed werkt?
SmartAlarm heeft een speciale lijst voor je samengesteld waarmee u de werking van uw SmartAlarm alarmsysteem kunt controleren.
Wil je graag assistentie, dat is ook mogelijk. Wanneer u het plus abonnement heeft dan krijgt je jaarlijks van SmartAlarm een online checkup van je alarmsysteem met daarbij verschillende tips en trucs. Eventuele batterijen sturen we ook direct naar je toe. Deze service is ook los aan te schaffen. Ga daarvoor naar www.smartalarm.nl.
Wil je meer informatie, klik dan de link bij de accessoires aan.
De voorbereidingen
Voor de controle is het handig dat je een kruiskopschroevendraaier hebt, een setje oordopjes wanneer u ook de sirenes wilt testen. Afhankelijk van de grote van je alarmsysteem heeft u ongeveer 25 minuten nodig voor deze test
Het hebben van extra batterijen om deze te kunnen vervangen kan handig zijn.
Informeer je medegebruikers van het het alarmsysteem dat u een controle gaat uitvoeren.
Tenslotte log met je applicatie of browser in op je mijn.smartalarm.nl, wanneer u gegevens moet controleren van een accessoire dan kun je dat doen onder instellingen.
Testmodus
Het is goed om regelmatig de correcte werking van je alarmsysteem en de sensoren te testen. Ook kan het zijn dat er onderhoud moet worden gepleegd of dat de batterijen moeten worden vervangen. Om in dergelijke gevallen valse alarmeringen te voorkomen, raden we je aan om gebruik te maken van de testmodus.
Om je SmartAlarm in testmodus te zetten ga je naar Instellingen > Aangesloten apparaten -> Basisstation. Op deze pagina vind je onderaan de optie voor de testmodus.
De controle
De controle is ingedeeld in verschillende onderdelen, wanneer u een bepaalde accessoire niet hebt dan kunt u eenvoudig door naar de volgende stap.
Apparaat | Werking Correct? | Opmerking |
1. Basiscentrale | ||
A: Is je alarmsysteem online? | ||
B: Kan je de status wisselen met uw app of browser? | ||
C: Druk eenmaal op de chirp knop onder instellingen uw centrale. Maakte de centrale geluid? | ||
2. Controle ontvangst berichten | ||
A: Heb je een pushbericht ontvangen de afgelopen 24 uur? | ||
B: Laat het alarm afgaan, ontvang je een SMS (denk om uw trigion koppeling) | ||
C: Hoe staan de instellingen van je medegebruikers | ||
3: Controle bewegingsmelders (benodigd schroevendraaier) | ||
A: Staat er dit icoon bij je bewegingsmelder? | ||
B: Staat je bewegingsmelder actief in de alarm modus? | ||
C: Staat je bewegingsmelder actief in de thuismodus (Vink dit alleen aan wanner deze in de thuismodus mee moet doen met uw alarm)? | ||
D: Schroef je melder op, druk eenmaal op de blauwe knop. Hoor je een piep vanaf uw basiscentrale? | ||
3: Controle deur/raam contacten (benodigd schroevendraaier) | ||
A: Staat er dit icoon bij uw deur/raamcontact? | ||
B: Staat je deur/raamcontact actief in de alarm modus? | ||
C: Staat je deur/raam contact actief in de thuismodus (Vink dit alleen aan wanner deze in de thuismodus mee moet doen met je alarm)? | ||
4. Controle Koolstofmonoxide en rook- en hittemelder | ||
A: Staat er dit icoon bij je melder? | ||
B: Geeft de melder om de minuut een piep? | ||
C: Druk eenmaal op de testknop van de melder, ontvang je een melding? | ||
5. Controleer Camera('s) | ||
A. kan je beeld zien? | ||
B. Heeft je camera de laatste periode nog afbeeldingen geüpload? | ||
C. Staat je camera juist gericht? |
SmartAlarm heeft naast deze checklist ook een speciale service in uw Plus pakket. Hiermee controleren wij uw systeem op meerdere punten. Deze zit standaard in het Plus pakket maar je kan deze ook los aanschaffen. Kijk daarvoor op www.smartalarm.nl of neem contact op met onze klantenservice.